Πρωτοβουλία για Ενίσχυση της Προσβασιμότητας μέσω Νέας Εφαρμογής
Μια νέα εφαρμογή για την υποστήριξη ατόμων με δυσκολίες στην επικοινωνία υλοποιεί πιλοτικά η ΑΑΔΕ, στοχεύοντας στην ενίσχυση της προσβασιμότητας και την ισότιμη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών. Αυτή η πρωτοβουλία δείχνει τη δέσμευση της ΑΑΔΕ να εξασφαλίσει ότι όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως των επικοινωνιακών τους αναγκών, έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν πρόσβαση στις υπηρεσίες της.
Λειτουργίες της Νέας Εφαρμογής
Η νέα εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα αυτόνομης πρόσβασης και είναι διαθέσιμη για εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων (ΚΕΦ) καθώς και μέσω της πλατφόρμας myAADElive. Σε αυτήν την πιλοτική φάση, θα καλυφθούν ζητήματα που σχετίζονται με το Εισόδημα και το Μητρώο, όπως η χορήγηση «ΑΦΜ και Κλειδάριθμου» ή «μόνο Κλειδάριθμου». Συγκεκριμένα, οι δυνατότητες περιλαμβάνουν:
Για άτομα με δυσκολία στην ακοή:
- Αυτόματο, AI υποτιτλισμό στα Ελληνικά σε πραγματικό χρόνο.
- Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα με τη διαδικτυακή παρουσία διερμηνέα.
Για ξενόγλωσσους χρήστες:
- Αυτόματη, AI μετάφραση σε πραγματικό χρόνο, διαθέσιμη σε πολλές γλώσσες, όπως Αγγλικά, Γαλλικά, Ουρντού, Ρωσικά, Αραβικά, Τουρκικά, και Φιλιππινέζικα.
Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατόπιν ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), στην ενότητα «Ψηφιακές Υπηρεσίες», επιλέγοντας «Προσβασιμότητα στην εξυπηρέτηση – υπότιτλοι, live μετάφραση, νοηματική». Οι ώρες λειτουργίας είναι Δευτέρα έως Παρασκευή, 08:00 – 14:30.
Στρατηγική Υλοποίησης και Συνεργασίες
Η δράση αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Κόμβου Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση, γνωστό ως GR digiGOV-innoHUB, με τον συντονισμό του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Η τεχνολογική υποδομή της εφαρμογής έχει αναπτυχθεί από την Evenly, μια ελληνική πλατφόρμα που εστιάζει στη συμπεριληπτική επικοινωνία, εξασφαλίζοντας ότι άτομα με διαφορετικές ανάγκες και ξενόγλωσσοι χρήστες απολαμβάνουν ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες που προσφέρει η ΑΑΔΕ.
Η πιλοτική λειτουργία της εφαρμογής για την υποστήριξη ατόμων με επικοινωνιακές δυσκολίες θα διαρκέσει μέχρι την 15 Ιουλίου. Στόχος είναι να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της και να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις πριν από την ευρύτερη εφαρμογή της.
Επικοινωνία για Υποστήριξη
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή και τις υπηρεσίες που παρέχονται, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ:
- Τηλεφωνικά στο (+30) 213 162 1000, εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.
- Μέσω ηλεκτρονικού ερωτήματος στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) για εγγεγραμμένους χρήστες.
- Στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ (aade.gr) στην ενότητα Επικοινωνία, για μη εγγεγραμμένους χρήστες.