Ανακοίνωση Υπουργείου Ανάπτυξης για την Καταγραφή και Πιστοποίηση Ανελκυστήρων
Το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την καταγραφή και πιστοποίηση των ανελκυστήρων σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η σχετική πλατφόρμα απογραφής θα λειτουργήσει από αρχές Ιουλίου (μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου) έως τις 30 Νοεμβρίου 2025.
Σημαντική είναι η επισημάνση ότι τα πρόστιμα που προέβλεπε η ΚΥΑ 28425/2008 για τη μη καταχώριση των ανελκυστήρων θα παύσουν να ισχύουν, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία.
Σκοπός και Αναγκαιότητα Καταγραφής
Η ανακοίνωση του Υπουργείου τονίζει την ανάγκη για την ασφαλή λειτουργία των ανελκυστήρων, οι οποίοι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα ζωής των πολιτών, τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια κτίρια. Ιδιαίτερα σε μία σεισμογενή χώρα όπως η Ελλάδα, η καταγραφή και πιστοποίηση αυτών των εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη για την ασφάλεια και την ευημερία της κοινωνίας.
Το Υπουργείο προχωρά στη νομοθέτηση και δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων για την τήρηση ενός οργανωμένου συστήματος καταγραφής. Η πλατφόρμα δήλωσης θα είναι ενεργή για το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, επιτρέποντας την απογραφή όλων των ανελκυστήρων, ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Με βάση τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν αναμένεται να αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα των επόμενων βημάτων, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων που χρειάζονται πιστοποίηση για την ασφαλή λειτουργία τους.
Διαδικασία και Διευκολύνσεις
Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται μέσω των κωδικών gov/taxis και η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται να διαρκεί μόλις λίγα λεπτά, καθώς έχει γίνει προσπάθεια να είναι απλή και κατανοητή, ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες.
Η διαδικασία είναι υποχρεωτική και μπορεί να πραγματοποιηθεί από οποιονδήποτε κάτοικο, είτε είναι ιδιοκτήτης είτε διαχειριστής πολυκατοικίας, καθώς και από τον υπεύθυνο λειτουργίας δημόσιων κτιρίων. Επιπλέον, οι υπεύθυνοι συντηρητές ή εγκαταστάτες μπορούν επίσης να συμμετέχουν στην καταχώρηση.
Στοιχεία Που Περιλαμβάνει η Απογραφή
Η απογραφή θα περιλαμβάνει 7 υποχρεωτικά πεδία, τα οποία θα βοηθήσουν στη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Αυτά περιλαμβάνουν:
- Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης – KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση όπου είναι εφικτό).
- Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή.
- Έτος τοποθέτησης του ανελκυστήρα.
- Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
- Σήμανση CE.
- Στοιχεία ενεργής ή παλαιότερης πιστοποίησης.
- Στοιχεία Ιδιοκτήτη-Διαχειριστή ή στοιχεία συντηρητή-εγκαταστάτη.
Η διασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών και η αξιοπιστία των τεχνικών εγκαταστάσεων είναι ευθύνη που αφορά όλους μας. Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται σε σχέδιο νόμου για την Εθνική Πολιτική Ποιότητας, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή σε λίγες ημέρες.