www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Ψηφιακή Μετάβαση στην Ηλεκτρονική Τιμολόγηση: Προκλήσεις και Ευκαιρίες για Επιχειρήσεις και Ελεύθερους Επαγγελματίες

Df3fd65b3b4dae8f231f10f94b5e459d
Κοινοποίηση

Αλλαγές στη λειτουργία των επιχειρήσεων με την ηλεκτρονική τιμολόγηση

Αλλάζει το τοπίο στις συναλλαγές επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών από την 1η Ιουλίου 2025. Με την υποχρεωτική εφαρμογή της πλήρους ηλεκτρονικής τιμολόγησης, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα νέο επιχειρησιακό περιβάλλον που επιδιώκει την αυτοματοποίηση και τη μεγαλύτερη διαφάνεια. Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Nepa Economic Consulting, Κώστας Πατήρης, η αλλαγή αυτή διατηρεί πλεονεκτήματα αλλά ταυτόχρονα συνεπάγεται σημαντικές τεχνικές και οικονομικές προκλήσεις, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Η μετάβαση σε αυτήν τη νέα εποχή δεν είναι χωρίς δυσκολίες. Οι υποδομές δεν είναι ακόμη έτοιμες, και οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν προετοιμαστεί πλήρως. Η προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις θα απαιτήσει χρόνο, τεχνογνωσία και επενδύσεις σε σύγχρονα τεχνικά συστήματα. Για το λόγο αυτό, είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει μέριμνα από την πολιτεία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενδεχομένως μέσω της δημιουργίας ενός φορέα ή ενός ειδικού προγράμματος ΕΣΠΑ, ώστε να διευκολυνθεί η ψηφιοποίησή τους.

Επιπλέον, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη από το δημοσιονομικό περιβάλλον. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ελληνικό Δημόσιο διακρατεί οφειλές ύψους 3,7 δισ. ευρώ προς τον ιδιωτικό τομέα, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις, κυρίως αυτές που σχετίζονται με τον τομέα της Υγείας και εκείνες που εξαρτώνται από τη ροή των ταμειακών ροών, να πλήττονται ιδιαίτερα. Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές επιδρούν αρνητικά στην ανακύκλωση των κεφαλαίων και υπογραμμίζουν τη σημασία της τήρησης των συμφωνημένων ημερομηνιών πληρωμής από πλευράς του τραπεζικού συστήματος.

Η ανάγκη για βελτίωση της συνεργασίας ανάμεσα στους φορείς του Δημοσίου

Ο κ. Πατήρης αναφέρει επίσης τη λειτουργικότητα των φορέων του Δημοσίου, επισημαίνοντας ότι, αν και οι πληροφορίες συγκεντρώνονται σε πλατφόρμες όπως το MyData και το ΓΕΜΗ, η Τράπεζα της Ελλάδος απαιτεί ξεχωριστά στοιχεία. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για ένα ενιαίο σύστημα που θα συντονίζει όλες τις διαδικασίες και θα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των φορέων. Εάν δεν δημιουργηθεί μια ενιαία πλατφόρμα, τα προβλήματα δεν θα επιλυθούν, όπως εκτιμά ο ειδικός.

Νέα νομοθεσία και η προστασία των εργαζομένων

Στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του Νόμου 4990/2022 και της ενσωμάτωσης της Οδηγίας Whistleblowing για τις επιχειρήσεις με περισσότερους από 50 εργαζόμενους, ο κ. Πατήρης εκφράζει τις θετικές του απόψεις. «Η νέα νομοθεσία προστατεύει τους εργαζόμενους που καταγγέλλουν οποιαδήποτε μη σύννομη πρακτική στην επιχείρηση. Αυτό, αναμφίβολα, προάγει τη διαφάνεια», προσθέτει.

Η ποιότητα εργασίας ως κριτήριο επιτυχίας

Ο κ. Πατήρης τονίζει την αναγκαιότητα να διαχωρίζεται η ποιότητα εργασίας από το μέγεθος των λογιστικών γραφείων. «Δεν υπάρχει μικρό και μεγάλο γραφείο. Υπάρχει μόνο το αν κάποιος κάνει τη δουλειά του σωστά ή όχι». Και οι δύο κατηγορίες απαιτούν πόρους και εργαλεία. Η ποιοτική εργασία είναι, πράγματι, αυτό που έχει σημασία και όχι το μέγεθος. Η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή είναι αναγκαία, αλλά απαιτεί προσεκτικές και ρεαλιστικές στρατηγικές προσαρμογής για να επιτευχθεί η σωστή ισορροπία στην αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Σούπερ προσφορά* από το Pamestoixima.gr για τo Europa League και το Conference League

praktiki 4

Λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για το Α21-Επίδομα Παιδιού 2024

diktiou

Ζάκυνθος: Έκρηξη πυρκαγιάς σε ΧΥΤΑ – Συναγερμός και οδηγίες από το 112

user 3