Ένας στους δύο Θεσσαλονικείς εξετάζουν το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν το υφιστάμενο μέσο μεταφοράς τους και να στραφούν στο Μετρό, δήλωσε στην ΕΡΤ3 ο Απόστολος Παπαγιαννάκης, αναπληρωτής Καθηγητής Μηχανικών του Τμήματος Χωροταξίας & Ανάπτυξης του ΑΠΘ. Αυτό καταδεικνύει έρευνα σε περισσότερα από 500 άτομα στη Θεσσαλονίκη που πραγματοποίησε ο Γιώργος Βασιλειάδης, φοιτητής του Τμήματος.
Σύμφωνα με την έρευνα, “στο Δήμο Θεσσαλονίκης το 47% των δημοτών και στο Δ. Καλαμαριάς το 70% δηλώνουν ότι θα χρησιμοποιήσουν το Μετρό. Τα αυξημένα ποσοστά στην Καλαμαριά αποδίδονται στις πιο περιορισμένες επιλογές μετακίνησης που έχουν οι κάτοικοι της περιοχής”, τόνισε ο κ. Βασιλειάδης.
“Ο δισταγμός των πολιτών που ρίχνει τα πιθανά ποσοστά χρήσης οφείλεται στην υφιστάμενη χάραξη του Μετρό. Στα ΒΔ προάστια π.χ. το ποσοστό πέφτει στο 25 % και στα Ανατολικά προάστια τα ποσοστά πιθανής χρήσης είναι στο 29%”, επισημαίνει ο κ. Παπαγιαννάκης. “Επίσης οι χρήστες των λεωφορείων δηλώνουν ότι θα πάρουν το Μετρό κατά 70% ενώ οι χρήστες ΙΧ κατά 41%”, καταλήγει.
Πάντως από την πλευρά του Μετρό Θεσσαλονίκης ο υποδιευθυντής Νίκος Δένης δηλώνει στην ΕΡΤ3 ότι “είμαστε έτοιμοι κατά 101%”. “Αυτή τη στιγμή καθαρίζουμε σταθμούς και συρμούς και ελέγχουμε την ετοιμότητα να υποδεχθούμε τον κόσμο για ασφαλείς μετακινήσεις”, πρόσθεσε. “Δεν υπάρχει τυφλό σημείο επιτήρησης ούτε στους σταθμούς ούτε στους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης. ‘Έχουν πραγματοποιηθεί ασκήσεις ετοιμότητας για κάθε πιθανό σενάριο και δεν θα υπάρχουν καλαθάκια για τα σκουπίδια για λόγους ασφαλείας”, κατέληξε.
“Οι προδιαγραφές του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι για μεταφορά 18.000 επιβατών ανά κατεύθυνση και ανά ώρα. Αναμένουμε επίσης ότι σύντομα θα πετύχουμε και τα 90 δευτερόλεπτα του χρόνου διέλευσης. Αυτό σημαίνει ότι σε πλήρη λειτουργία και με την Καλαμαριά θα αποσύρουμε τη χρήση 60.000-70.000 αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης. Θέλουμε να φτάσουμε το ποσοστό χρήσης των Μέσων Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη από το 12 στο 50%”, τόνισε.