Ψηφιοποίηση εισιτηρίων και κλείσιμο εκδοτηρίων από την Hellenic Train
Τέλος στα παραδοσιακά εκδοτήρια των σταθμών βάζει πλέον η Hellenic Train, σε μια προσπάθεια ψηφιοποίησης και εκσυγχρονισμού των μεταφορών. Ωστόσο, αυτή η απόφαση έχει οδηγήσει στο «πέταγμα στον δρόμο» των εργαζομένων που απασχολούνταν στα εκδοτήρια, με τους περισσότερους από αυτούς να ενημερώνονται τελευταία στιγμή για την κατάληξη αυτή.
Νυν και πρώην εργαζόμενοι των εκδοτηρίων μιλούν στο emakedonia.gr και περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στους σταθμούς αλλά και τις αγωνίες τους σε σχέση με το μέλλον τους.
Η Σοφία Αλεξανδρίδου, πρώην εργαζόμενη στον σταθμό του Άδενδρου, έχει χάσει τη δουλειά της από τον Μάιο. Η ενημέρωση ότι οι συμβάσεις θα λήξουν ήρθε μόνο μία εβδομάδα πριν από το κλείσιμο του σταθμού. «Μας ειδοποίησαν τελευταία στιγμή. Στο Άδενδρο μάθαμε ότι θα κλείσει ο σταθμός και θα λήξουν οι συμβάσεις μας» επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Όπως εξηγεί η κ. Αλεξανδρίδου, ο ΟΣΕ αποφάσισε το κλείσιμο τουλάχιστον 34 σταθμών σε όλη την επικράτεια προκειμένου να εισαχθούν σταδιακά τα ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Η Δήμητρα, που εργάζεται στα εκδοτήρια τα τελευταία εννέα χρόνια, σημειώνει ότι το κλείσιμο του σταθμού στο Πλατύ, που εξυπηρετεί πολλές περιοχές, θα λάβει χώρα στις 30 Ιουνίου. «Το Πλατύ ενώνει τη Δυτική Μακεδονία μέχρι τη Φλώρινα και εξυπηρετεί πολλές περιοχές όπως τα Γιαννιτσά και το Κιλκίς», προσθέτει. Παράλληλα, αναφέρει ότι η πληροφορία για το κλείσιμο του σταθμού δεν της κοινοποιήθηκε από επίσημη ανακοίνωση, αλλά την έμαθε από έναν συνάδελφο που εργάζεται στο τρένο.
Το ζητούμενο είναι ότι οι σταθμοί και τα εκδοτήρια αποτελούν σημαντικά σημεία πληροφόρησης για τους πολίτες. «Άτομα όλων των ηλικιών έρχονται στα εκδοτήρια, ακόμα και τώρα που οι εκδοχές πρόσβασης είναι ηλεκτρονικές, για να επιβεβαιώσουν την ορθότητα του εισιτηρίου τους» αναφέρει η Δήμητρα. Η ίδια χαρακτηρίζει την ψηφιακή εφαρμογή «άκρως δυσλειτουργική», αναφέροντας περιστατικά λαθών στην έκδοση εισιτηρίων, μάλιστα με αναφορές από επιβάτες που αντιμετώπισαν προβλήματα κατά την επιβίβαση.
Αβεβαιότητα και έλλειψη ενημέρωσης
Το αίσθημα της αβεβαιότητας που επικρατεί σήμερα ανάμεσα στους εργαζομένους είναι έντονο. Όπως επισημαίνουν οι δύο γυναίκες, πολλοί συνάδελφοί τους είναι κοντά στη σύνταξη και η ξαφνική απώλεια εργασίας τους προκαλεί ανησυχία. «Οι περισσότεροι που έχασαν τις δουλειές τους είναι σε επαφή με τον ΟΑΕΔ», τονίζει η κ. Αλεξανδρίδου.
Σημαντική είναι και η προσπάθεια ανατροπής αυτών των αποφάσεων από μέλη της αντιπολίτευσης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έφερε το θέμα στο προσκήνιο στην Βουλή, υπογραμμίζοντας την ανάγκη των εκδοτηρίων για το επιβατικό κοινό, ιδιαίτερα για άτομα που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές εφαρμογές.
Με την ψηφιοποίηση να προχωράει, οι προκλήσεις παραμένουν πολλές, με τους δύο εργαζόμενους να αναφέρουν ότι έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 10.000 υπογραφές από πολίτες που αντιτίθενται στο κλείσιμο των σταθμών. «Οι πολίτες απαιτούν να διατηρηθούν τα εκδοτήρια, καθώς είναι ζωτικής σημασίας και για την εξυπηρέτησή τους», σημειώνει καταλήγοντας η Δήμητρα.
Η κυβέρνηση και ο ΟΣΕ διατείνονται ότι η ψηφιοποίηση είναι μονόδρομος, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι ανάγκες των επιβατών και η προσβασιμότητα πρέπει να παραμείνουν στο επίκεντρο του σχεδιασμού.