www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έκπτωση 15% για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ: Στρατηγική Ανάκτησης Εμπιστοσύνης στη Ναυτιλία

4038eccf153cf3214e461fdc85657e98 no watermark
Κοινοποίηση

Έκπτωση 15% σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ

Στοχεύοντας στην πλήρη αποκατάσταση της διέλευσης των πλοίων για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή οδό του κόσμου, η Διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε μια σημαντική έκπτωση 15% για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η οποία θα ισχύει για 90 ημέρες. Η συγκεκριμένη απόφαση προήλθε από την Αρχή της Διώρυγας και αφορά πλοία με καθαρή χωρητικότητα άνω των 130.000 τόνων. Η εφαρμογή της έκπτωσης ξεκίνησε την Πέμπτη 15 Μαΐου και εντάσσεται σε μια στρατηγική που αποσκοπεί στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία υπέστη δραματική μείωση εσόδων κατά περίπου 60% το 2024, φτάνοντας από 10,3 δισ. δολάρια το 2023 σε μόλις 4 δισ. δολάρια.

Η αύξηση της ναυτιλιακής κίνησης μέσω της Διώρυγας είναι κρίσιμη, καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν στραφεί στις εναλλακτικές διαδρομές μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας λόγω των αυξημένων κινδύνων από επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Παρά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στην περιοχή, οι ανησυχίες εξακολουθούν να είναι έντονες, μετατρέποντας την κατάσταση σε μια προκλητική διαδικασία για τη ναυτιλία.

Διεθνής ναυτιλία και προκλήσεις ασφαλείας

Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλύσεων της εταιρείας Xeneta, τόνισε πρόσφατα ότι η προσωρινή εκεχειρία μεταξύ ΗΠΑ και Χούθι, αν και πολλοί τη βλέπουν θετικά, δεν εγγυάται σταθερότητα. Ο αντίκτυπος της και οι κίνδυνοι παραμένουν, καθώς η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης εξακολουθεί να διατηρεί ασαφή τη θέση της σχετικά με το Ισραήλ, γεγονός που μπορεί να επιφέρει νέες απειλές σε πλοία που συνδέονται με ισραηλινά συμφέροντα. Προηγούμενες περιπτώσεις προσωρινής ηρεμίας δεν είχαν οδηγήσει σε αύξηση της ναυσιπλοΐας μέσω των ενορχηστρωμένων διαδρομών, όπως δείχνει η συμφωνία Ισραήλ-Χαμάς το περασμένο Φεβρουάριο.

Η Maersk, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως, εμφανίζεται επιφυλακτική. Ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε πως η αναδιάταξη δρομολογίων μέσω του Σουέζ είναι μια δύσκολη απόφαση, χαρακτηρίζοντας την «πολύπλοκη, δαπανηρή και δύσκολα αναστρέψιμη». Η Maersk, σε συνεργασία με την Hapag-Lloyd, έχει ήδη αναπτύξει το δίκτυο «Gemini», το οποίο βασίζεται στις διελεύσεις μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρακάμπτοντας τη Διώρυγα του Σουέζ.

Ευνοϊκές συνθήκες διέλευσης

Ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας SCA, Osama Rabie, δήλωσε ότι η νέα έκπτωση ανταγωνίζεται τις απαιτήσεις των πελατών και επιδιώκει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Διώρυγας ως την ταχύτερη θαλάσσια διαδρομή ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία. Επεσήμανε πως οι συνθήκες στη Διώρυγα είναι ευνοϊκές, με τη σταθερότητα και την ηρεμία να ενισχύουν την ασφάλεια στη διαδρομή.

Ο κ. Rabie τόνισε την πρόθεση της SCA να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό των ναυτιλιακών και υλικοτεχνικών υπηρεσιών, ανοίγοντας τις πόρτες σε συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς εταιρείες σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας. Σε πρόσφατες συναντήσεις με στελέχη μεγάλων εταιριών, όπως η γαλλική CMA CGM, επιβεβαιώθηκε η ικανοποίηση σχετικά με τις ασφαλείς εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει θετικά την αξιολόγηση της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.

Η Christine Cabeau, εκτελεστική αντιπρόεδρος του CMA CGM, αποκάλυψε ότι ήδη έχει σχεδιαστεί μια σταθερή υπηρεσία που θα διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ και ότι η επιχείρηση σκοπεύει να προσθέσει μια πρόσθετη υπηρεσία το προσεχές διάστημα. Ο διευθύνων σύμβουλος της CMA CGM, κ. Tariq Zaghloul, επιβεβαίωσε τη δέσμευση να επιστρέψει η εταιρεία στη Διώρυγα του Σουέζ, κρίνοντάς την την πιο σύντομη διαδρομή συγκριτικά με άλλες εναλλακτικές.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο κ. Rabie αναγνώρισε τη στρατηγική συνεργασία με την CMA CGM, η οποία συνεχίζει να εκτελεί κάποιες υπηρεσίες μέσω της Διώρυγας, παρά τις προκλήσεις που έχουν προκύψει στην περιοχή. Μάλιστα, η CMA CGM κατέχει την πρώτη θέση στην καθαρή χωρητικότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από τη Διώρυγα κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, εκπροσωπώντας το 19% της συνολικής χωρητικότητας. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες για επιπλέον εκπτώσεις, οι επιθυμίες για επιστροφή στη διαδρομή μέσω της Διώρυγας παραμένουν ισχυρές, αναγνωρίζοντας την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της διαδρομής.

Τέλος, κατά τη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, ο κ. Rabie επεσήμανε τη σημασία της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας και κάλεσε τις εταιρείες να επανεξετάσουν τα δρομολόγιά τους, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία των πληρωμάτων τους. Η συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών είναι κρίσιμη για την αποσυμφόρηση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, με τον κ. Rabie να τονίζει την ανάγκη για θετική ανταπόκριση και κοινή δράση στην κατεύθυνση αυτή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τον τραυματισμό δίχρονου από καγκελόπορτα στη λίμνη Ωραιοκάστρου – Σύλληψη του αρμόδιου αντιδημάρχου

user 3

Το ΔΣ της ΕΣΗΕΜ-Θ στην Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας

praktiki 4

Τζορτζ Τσούνης: Η Ελλάδα και η Αμερική ενώνουν δυνάμεις για μια βιώσιμη ενεργειακή στρατηγική στην Ευρώπη

user 3