www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος: Αντίκτυποι της πρότασης της Hellenic Train στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου

33820119b95fd57e9a16365608a7b4e9 no watermark
Κοινοποίηση

Αναγκαία Στήριξη της Σιδηροδρομικής Ασφάλειας

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έχει καταθέσει ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό να ζητήσει σαφείς απαντήσεις σχετικά με μια ανησυχητική πρόταση της Hellenic Train. Αυτή η πρόταση αφορά την τροποποίηση του άρθρου 120 του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, η οποία ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις για την ασφάλεια των επιβατών.

Η Αύξηση του Κινδύνου Ασφάλειας

Σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό, η παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού είναι υποχρεωτική σε περιπτώσεις όπου η αμαξοστοιχία κινείται σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου χωρίς ενεργή επιτήρηση ταχύτητας και σημάτων μέσω του συστήματος ETCS. Αυτή η ρύθμιση είναι κρίσιμη για την ασφαλή λειτουργία των δρομολογίων και την προστασία τόσο των επιβατών όσο και των εργαζομένων.

Κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής αναθεώρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης στις 15 Απριλίου 2025, η Hellenic Train πρότεινε την κατάργηση αυτής της υποχρέωσης, επικαλούμενη «οικονομική αιμορραγία». Ο βουλευτής Μεϊκόπουλος αντέτεινε ότι είναι απαράδεκτο να μειώνεται η ασφάλεια στους σιδηρόδρομους και να προωθούνται αλλαγές με κριτήρια καθαρά οικονομικά. Δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού, όταν το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί, «δεν είναι “πολυτέλεια” – είναι αναγκαία προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των δρομολογίων».

Απαιτήσεις της Πολιτείας

Με την ερώτησή του, ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ζητά από την Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο να τοποθετηθούν ξεκάθαρα επί της πρότασης της Hellenic Train και να δηλώσουν αν προτίθενται να απορρίψουν την κατάργηση της παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού. Απαιτεί επίσης να ενημερωθεί η Βουλή για την πορεία της αναβάθμισης του συστήματος ETCS στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και να διασφαλιστεί ότι η αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης δεν θα υπονομεύσει τη σιδηροδρομική ασφάλεια.

Ο Μεϊκόπουλος τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για πισωγυρίσματα σε θέματα που αφορούν ανθρώπινες ζωές». Υπογράμμισε την υποχρέωση της Κυβέρνησης να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον και την ασφάλεια των επιβατών, αντί να δίνει προτεραιότητα στα οικονομικά συμφέροντα μιας εταιρείας που διαχειρίζεται δημόσιες συγκοινωνίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

ΔΝΤ: Πώς οι εμπορικές εντάσεις απειλούν τη χρηματιστηριακή σταθερότητα

user 3

Συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ όλα 2024 / It’s all about health 2024»

diktio diktio

Αίτημα Τριαντόπουλου για Απευθείας Παραπομπή στο Δικαστικό Συμβούλιο

user 3