Αξιολόγηση Υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης από Πολίτες
Σήμερα, Τρίτη 6 Μαΐου, οι Υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσίασαν την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr που επιτρέπει στους πολίτες να αξιολογούν ανά εξάμηνο τις υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους πολίτες και τις δημόσιες υπηρεσίες, επιδιώκοντας τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης.
Η πλατφόρμα παρέχει για πρώτη φορά τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν ηλεκτρονικά και άμεσα τις υπηρεσίες που προσφέρονται από την Κεντρική Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις που καλύπτουν κοντά σε 45 υπηρεσίες του Δημοσίου.
Πρόσβαση στην Πλατφόρμα Αξιολόγησης
Οι ενήλικες πολίτες της Ελλάδας ή μόνιμοι κάτοικοι που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr) μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα είτε απευθείας μέσω της ιστοσελίδας axiologisi.ypes.gov.gr είτε μέσω της ενότητας «Πολίτης και καθημερινότητα» στην ιστοσελίδα gov.gr. Επιπλέον, οι χρήστες της ψηφιακής υπηρεσίας Gov.gr Wallet θα λάβουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους τηλέφωνο για να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση.
Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τη χρήση κωδικών TaxisNet, διασφαλίζοντας έτσι την μοναδικότητα κάθε συμμετοχής. Οι πολίτες συμπληρώνουν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που απαιτεί κατά μέσο όρο μόνο 7 λεπτά για να ολοκληρωθεί. Η αξιολόγηση γίνεται με κλίμακα από το 1 (καθόλου ικανοποιημένος/η) έως το 10 (απόλυτα ικανοποιημένος/η).
Δομή του Ερωτηματολογίου
Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει τρία βασικά μέρη:
- Υπηρεσίες Κεντρικής Κυβέρνησης: Αξιολόγηση υπηρεσιών όπως η ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, και πολλές άλλες.
- Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Αξιολόγηση υπηρεσιών όπως η καθαριότητα, η κατάσταση οδικού δικτύου, και οι παιδικές χαρές.
- Ερωτήσεις Προφίλ και Προτάσεις: Οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν ποιες υπηρεσίες έχουν επισκεφθεί πρόσφατα και να προτείνουν υπηρεσίες προς ψηφιοποίηση.
Για υπηρεσίες που παρέχονται πρόσωπο με πρόσωπο, όπως τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που θα αποστέλλεται μετά την εξυπηρέτηση.
Διαδικασία Αξιολόγησης και Συχνότητα Έρευνας
Η έρευνα θα διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, στις περιόδους Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου – Νοεμβρίου. Όλες οι απαντήσεις θα είναι ανωνυμοποιημένες και ομαδοποιημένες, με τα αποτελέσματα διαθέσιμα στους πολίτες στην πλατφόρμα.
Η ανάλυση των στοιχείων θα γίνει σε διάφορα επίπεδα, όπως ανά φορέα, υπηρεσία και γεωγραφική περιοχή. Σκοπός αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας είναι η βελτίωση της αλληλεπίδρασης των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση και η εξάλειψη των δυσλειτουργιών.
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, τόνισε τη σημασία της αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών για τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα. Αντίστοιχα, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αναφέρθηκε στην ευκαιρία που δίνεται σε κάθε πολίτη να συμμετάσχει στη διαδικασία με απλές και σύντομες αξιολογήσεις, γεγονός που θα συμβάλει στη συνεχιζόμενη βελτίωση των υπηρεσιών.