www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών: Ενίσχυση της Καθημερινότητας μέσω της Φωνής των Πολιτών

4b02ee85d216229cc32a6c3d4563d7f5 no watermark
Κοινοποίηση

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών από Πολίτες

Ο e-ΕΦΚΑ, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, καθώς και τομείς της τοπικής αυτοδιοίκησης όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης, οι παιδικοί σταθμοί, τα ΚΑΠΗ, οι πολεοδομίες, η ανακύκλωση, οι χώροι πρασίνου και οι παιδικές χαρές εντάσσονται στην πλατφόρμα αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών, που θα παρουσιαστεί σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η παρουσίαση αυτή θα ακολουθηθεί από συνέντευξη τύπου στο Υπουργείο Εσωτερικών, όπου ο αρμόδιος Υπουργός Θοδωρής Λιβάνιος θα παρέχει αναλυτικές διευκρινίσεις σχετικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης και τους στόχους αυτής της πρωτοβουλίας.

Στρατηγική της Κυβέρνησης για Βελτίωση των Δημόσιων Υπηρεσιών

Η κυβερνητική στρατηγική επιδιώκει τη συνεχή ενημέρωση των πολιτών μέσω θετικών ειδήσεων, οι οποίες προβάλλουν την αποτελεσματικότητα των μεταρρυθμίσεων που υλοποιούνται. Μετά την ανακοίνωση της εθνικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της βίας κατά των ανηλίκων, έρχεται η εφαρμογή ενός νέου συστήματος αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών, το οποίο στοχεύει στην αναγνώριση και διόρθωση των δυσλειτουργιών που μπορεί να παρατηρούνται στον κρατικό μηχανισμό.

Διαδικασία Αξιολόγησης Δημόσιων Υπηρεσιών

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών, η διαδικασία αξιολόγησης θα πραγματοποιείται ανώνυμα μέσω τακτικού ερωτηματολογίου. Οι πολίτες θα έχουν την ελευθερία να επιλέγουν την υπηρεσία που χρησιμοποίησαν και να την αξιολογούν σύμφωνα με τις εμπειρίες τους, δίνοντας βαθμολογία και σχόλια. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνιών. Το ερωτηματολόγιο, το οποίο θα αποστέλλεται μέσω email, θα περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις, κυρίως πολλαπλής επιλογής, και θα διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο.

Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στο να προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν ποικιλία κρατικών και αυτοδιοικητικών υπηρεσιών που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά τους. Ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, τόνισε πως στόχος είναι η συγκέντρωση αξιόπιστων πληροφοριών που θα οδηγήσουν στον εντοπισμό περιπτώσεων μη αποτελεσματικών υπηρεσιών και στην υλοποίηση των αναγκαίων διορθωτικών μέτρων.

Δομή και Σκοποί του Ερωτηματολογίου

Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από τέσσερα μέρη. Στο πρώτο μέρος, θα αξιολογούνται οι υπηρεσίες του κεντρικού κράτους (όπως e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο), στο δεύτερο μέρος οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τους εν λόγω φορείς, ενώ θα ακολουθούν ερωτήσεις για την αξιολόγηση των υπηρεσιών του gov.gr (υπεύθυνη δήλωση, εισιτήρια αγώνων κτλ). Τελευταίο, θα περιλαμβάνει τις 30 πιο σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται από την αυτοδιοίκηση.

Τα αποτελέσματα ενός τέτοιου ερωτηματολογίου προσφέρουν στην κυβέρνηση και τους Δήμους ένα αξιόπιστο εργαλείο για την κατάρτιση πολιτικών και την αναγνώριση των αναγκών της κοινωνίας. Η συμμετοχή όλων είναι κρίσιμη για την επιτυχία αυτής της διαδικασίας.

Κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι η ανάλυση των δεδομένων θα γίνεται σε ποικίλα επίπεδα: ανά φορέα, υπηρεσία, περιφέρεια, δήμο και ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα. Η πολύπλοκη αυτή μελέτη θα αποδείξει πολύτιμη για την αναγνώριση σημείων που εμφανίζουν δυσλειτουργίες και δεν καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών, συμβάλλοντας στο να επιλυθούν τα προβλήματα και να βελτιωθούν οι δημόσιες υπηρεσίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας στην Κωνσταντινούπολη προς τιμήν της Κικής Δημουλά

user 3

Ρεύμα Επιδοτήσεις Μαρτίου: 1,5 λεπτό/kWh για τα νοικοκυριά

user 3

Ταχεία Διαχείριση Εκκρεμών Αγωγών: Το Υπουργείο Δικαιοσύνης Προχωρά σε Δράσεις για 500.000 Πολίτες κατά του e-ΕΦΚΑ

user 3