Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Θέσεις και Αντιδράσεις
Στις δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, σχετικά με την αξιολόγηση κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, η ΟΛΜΕ αντέτεινε την άποψη ότι στο δημόσιο σχολείο πρέπει να έχουν θέση όσοι καθημερινά το στηρίζουν με αυταπάρνηση. Αυτοί οι άνθρωποι είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αναγνωρίζονται ως ο πιο προσοντούχος κλάδος της χώρας, προσλαμβάνονται με απόλυτη αξιοκρατία και όχι με κριτήρια κοινωνικών φρονημάτων.
Η ΟΛΜΕ ερμηνεύει την πολιτική της κυβέρνησης ως προσχηματική, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση δεν είναι ουδέτερος ούτε βελτιωτικός μηχανισμός. Αντίθετα, πρόκειται για έναν μηχανισμό επιβολής, που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ενισχύοντας τις ανισότητες και προωθώντας την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Σκοπός της Αξιολόγησης
Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι ο βασικός στόχος της αξιολόγησης δεν είναι η βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά η μεταφορά των ευθυνών της κυβέρνησης για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό οδηγεί σε μια αποδέσμευση του κράτους από την υποχρέωση της παροχής δημόσιας δωρεάν Παιδείας, διευκολύνοντας περαιτέρω τις ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα της εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει να υποχρηματοδοτεί την Παιδεία, παρά τις υπερβάσεις που συχνά προβάλλει, και αρνείται να λύσει φλέγοντα ζητήματα.
Προβλήματα στην Εκπαίδευση
Στην ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ σχολιάζει την κατάσταση στο σύστημα της εκπαίδευσης, αναφέροντας μεταξύ άλλων τον μεγάλο αριθμό αναπληρωτών καθηγητών που καλύπτουν πάγιες ανάγκες, τις <σοβαρές υποδομές> στα σχολεία, και την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα λόγω συγχωνεύσεων. Προειδοποιεί επίσης για την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση στις εκπαιδευτικές μονάδες.
Προτάσεις και Διάλογος
Τέλος, η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι αν ο κύριος Μητσοτάκης ενδιαφέρεται για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των σχολείων, διαθέτει προτάσεις για όλα τα κρίσιμα θέματα. Ωστόσο, τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια οι υπουργοί Παιδείας δεν έχουν δείξει προθυμία να συναντηθούν με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γεγονός που υποδηλώνει μια αρνητική στάση απέναντι στον διάλογο και τη συνεργασία.