www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σύγκριση Τιμών: Αύξηση 0,23% στα Σούπερ Μάρκετ τον Απρίλιο 2025 και Μείωση 12 Μηνών

46539852e250bf3c7b1310145d0de63c no watermark
Κοινοποίηση

Αύξηση και Μειώσεις στις Τιμές Προϊόντων Σούπερ Μάρκετ

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τον Απρίλιο 2025 παρατηρείται μια οριακή αύξηση 0,23% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, η συνολική εικόνα στο κυλιόμενο 12μηνο (Μάιος 2024 – Απρίλιος 2025) δείχνει μια ελαφρά μείωση -0,34%, υποδεικνύοντας μια ποικιλία στις τιμές που επηρεάζουν τους καταναλωτές.

Η έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) επισημαίνει ότι, συγκριτικά με τον Μάρτιο 2025, οι τιμές παρουσιάζουν μείωση -0,79% τον Απρίλιο. Αυτό υποδεικνύει μια σημαντική δυναμική στην αγορά, με τις τιμές να είναι μειωμένες από τον προηγούμενο μήνα.

Κατηγορίες προϊόντων με Μεγαλύτερες Μειώσεις και Αυξήσεις

Στην ανάλυση των τιμών, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στις κατηγορίες απορρυπαντικών και ειδών καθαρισμού (-9,43%), τροφών και ειδών για κατοικίδια (-5,98%) καθώς και τροφίμων παντοπωλείου (-4,9%). Αυτές οι παρατηρήσεις είναι αποτέλεσμα της σταδιακής ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και των μειωμένων τιμών παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Από την άλλη πλευρά, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα προϊόντα καταγράφονται σε κατηγορίες όπως μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη (+14,45%), φρέσκα κρέατα (+10,08%) και φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+2,79%). Οι αυξήσεις αυτές συνδέονται με τις διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ που επηρεάζουν άμεσα τις γλυκές κατηγορίες και τα ροφήματα, ενώ και οι περιορισμοί στο ζωικό κεφάλαιο για το 2024 λόγω ασθενειών έχουν συμβάλει στο φαινόμενο αυτό.

Σ παράγοντες που Επηρεάζουν τις Τιμές Στην Αγορά

Η τάση της συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες:

– Η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού έχει οδηγήσει σε μια γενικότερη συγκράτηση τιμών, ιδιαίτερα στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, λόγω των οικονομιών κλίμακας και της αυξημένης διαχείρισης των αποθεμάτων.

– Η πορεία των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές, η οποία έχει αρχίσει να ομαλοποιείται, επηρεάζει επίσης την τιμολόγηση των προϊόντων. Οι διεθνείς δείκτες τροφίμων έχουν σημειώσει αυξήσεις, αλλά υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα.

– Οι κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις και η εφαρμογή νέου κώδικα δεοντολογίας στις προωθητικές ενέργειες καθορίζουν ένα αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

– Υπάρχει αύξηση στον αριθμό προσφορών και εκπτώσεων, οι οποίες με τη σειρά τους επηρεάζουν τις τελικές τιμές των προϊόντων στην οργανωμένη λιανική.

– Τέλος, η υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα των αποθεμάτων επιτρέπει στα σούπερ μάρκετ να διατηρούν τις τιμές σε λογικά επίπεδα, καθιστώντας την ανανέωση αποθεμάτων πιο άμεση και αποτελεσματική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Διεθνείς Αντιδράσεις για την Παρουσία Τσίπρα στο Νταβός

admin

Ψηφιακές Αποκαλύψεις και Μύθοι του Τιτανικού: Καθρέφτης της Ανθρωπότητας

user 3

Θεσσαλονίκη: Προφυλακίστηκε ο 16χρονος που μαχαίρωσε τον 23χρονο αδελφό του

praktiki 4