Ψηφιοποίηση των Τραπεζικών Υπηρεσιών στην Ελλάδα
Η τελευταία δεκαετία έχει φέρει επανάσταση στη διαδικασία με την οποία οι πολίτες πραγματοποιούν τις καθημερινές τους τραπεζικές συναλλαγές στην Ελλάδα. Οι παραδοσιακές ουρές στα καταστήματα για τη διεκπεραίωση μετρητών έχουν σχεδόν εκλείψει, καθώς σχεδόν το σύνολο των συναλλαγών πραγματοποιείται πλέον εκτός φυσικού καταστήματος. Χάρη σε εφαρμογές κινητών, ψηφιακά πορτοφόλια και διαδικτυακό τραπεζικό περιβάλλον, οι Έλληνες πολίτες είναι σήμερα περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές συναλλαγές από ποτέ.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της ψηφιακής μεταμόρφωσης στον τραπεζικό τομέα είναι η Alpha Bank. Η τράπεζα αυτή δηλώνει ότι πραγματοποιεί το 98% των συναλλαγών της με πελάτες εκτός καταστήματος, με το ποσοστό αυτό να έχει αυξηθεί από το 80% τα τελευταία χρόνια. Κατά τον πρώτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών έχουν εκτιναχθεί στο 32%, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του Νότου, ο οποίος βρίσκεται στο 26%. Ο κύριος Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Chief Digital Officer της Alpha Bank, τόνισε ότι εντός του έτους αναμένεται το σύνολο των καθημερινών συναλλαγών των πελατών να έχει ψηφιοποιηθεί.
Η Στρατηγική Ψηφιακής Εξυπηρέτησης
Η Alpha Bank επιδιώκει να γίνει «ένας αόρατος συνεργάτης» σε κάθε ψηφιακή εμπειρία του πελάτη, προOffering ελκυστικές και σύγχρονες λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή των χρηστών. Ο κύριος Γιάννος Ιωαννίδης, Chief of Retail Banking Products της τράπεζας, αναφέρει ότι η τάση αυτή δεν αφορά μόνο τους νέους ή τους “τεχνολογικά ώριμους”. Το e-commerce έχει καταστεί μια πολυγενεακή συνήθεια, με τον ψηφιακό πελάτη να μην περιορίζεται από ηλικιακά κριτήρια, αλλά να έχει συγκεκριμένες προσδοκίες όσον αφορά την ασφάλεια και την εμπειρία χρήσης.
Στο επίκεντρο της στρατηγικής της Alpha Bank βρίσκεται η πρόληψη ψηφιακής απάτης, η οποία θεωρείται βασική προτεραιότητα. Σύμφωνα με τον κύριο Ιωαννίδη, «η λέξη-κλειδί είναι η πρόληψη». Η τράπεζα επενδύει συνεχώς σε συστήματα ασφαλείας, συνεργαζόμενη με μεγάλες εταιρείες όπως η Visa, προκειμένου να προσφέρει ασφάλεια χωρίς να θυσιάζεται η εμπειρία του πελάτη.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επεκτείνεται και στους εσωτερικούς μηχανισμούς λειτουργίας των τραπεζών. Η Alpha Bank συνεργάζεται με έναν μεγάλο τεχνολογικό κολοσσό από τις Ηνωμένες Πολιτείες, που έχει δημιουργήσει μόνιμα γραφεία στην Ελλάδα. Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει επίσης την startup Moveo.ai για την ανάπτυξη ενός ψηφιακού βοηθού. Σύμφωνα με δηλώσεις της Alpha Bank, η Ελλάδα διαθέτει τα απαραίτητα εφόδια για να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο τεχνογνωσίας, αξιοποιώντας την καινοτομία, την εκπαιδευτική δυναμική και την ψηφιακή ωρίμανση της χώρας.