www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο ψηφιακός έλεγχος της ΑΑΔΕ σε γάμους, βαφτίσεις και κοινωνικές εκδηλώσεις

Cc892522b12d4530f99971757910f209 no watermark
Κοινοποίηση

Ο Ρόλος του Ψηφιακού Πελατολογίου στην Εφορία

Από το καλοκαίρι, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εστιάζει τη δράση της σε χώρους δεξιώσεων και κοινωνικών εκδηλώσεων, όπως είναι οι βαφτίσεις και τα εταιρικά πάρτι. Στοχεύει σε μια ευρύτερη παρακολούθηση που θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλους κλάδους, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα. Αυτό το σχέδιο εντάσσεται στον ευρύτερο στόχο της φορολογικής συμμόρφωσης και της καταπολέμησης της φοροαποφυγής.

Η νέα αυτή πρωτοβουλία περιλαμβάνει τη χρήση του ψηφιακού πελατολογίου, το οποίο λειτουργεί ως το “ψηφιακό μάτι” της ΑΑΔΕ. Το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο ενεργοποιήθηκε πρόσφατα, είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τον έλεγχο της πελατειακής κίνησης σε επαγγελματικούς κλάδους όπως συνεργεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και πλυντήρια οχημάτων. Αυτή η νέα προσέγγιση διευκολύνει την παρακολούθηση των συναλλαγών και επιτρέπει τη διασταύρωση των δεδομένων με τις αποδείξεις στο MyData, με στόχο την αναγνώριση πιθανών περιπτώσεων φορολογικών παραβάσεων.

Η Καινοτομία της Αυτοματοποιημένης Καταγραφής

Με το νέο ψηφιακό σύστημα, οι διαδικασίες καταγραφής γίνονται αυτοματοποιημένες. Οι επαγγελματίες σε επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει το ψηφιακό πελατολόγιο θα σαρώσουν την πινακίδα του οχήματος κατά την είσοδο και την απόδειξη κατά την έξοδο. Αυτό θα επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να συγκρίνει άμεσα τον αριθμό των οχημάτων με τις εκδιδόμενες αποδείξεις και να ενεργοποιεί επιτόπιους ελέγχους σε περίπτωση αποκλίσεων.

Όταν το σύστημα είναι πλήρως λειτουργικό, η διαδικασία θα είναι ακόμη πιο απλή. Κατά την είσοδο ενός οχήματος, ο επαγγελματίας θα σαρώσει την πινακίδα με το κινητό του τηλέφωνο, και ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο μέσω της εφαρμογής MyDATAapp. Στην έξοδο, θα γίνεται η ίδια διαδικασία με την απόδειξη ή το τιμολόγιο. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η συναλλαγή, εξασφαλίζοντας άμεση ενημέρωση και συμμόρφωση με τις φορολογικές υποχρεώσεις.

Οφέλη για τις Επιχειρήσεις

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες τη δυνατότητα αυτοματοποίησης της διαχείρισης των πελατών τους και συμμόρφωσης με τις φορολογικές απαιτήσεις. Οι επιχειρήσεις μπορούν να καταχωρούν νέους πελάτες εύκολα, να ενημερώνουν ή να τροποποιούν υπάρχουσες εγγραφές και να ακυρώνουν πελάτες χωρίς πολυάριθμες χειροκίνητες διαδικασίες. Ο ψηφιακός αυτός μηχανισμός βοηθά στη μείωση των λαθών που μπορεί να καταλήξουν σε βαριά πρόστιμα.

Η Υποχρεωτική Ηλεκτρονική Τιμολόγηση

Από το φθινόπωρο, αναμένονται και αλλαγές ως προς την ηλεκτρονική τιμολόγηση στις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων, μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτή η υποχρεωτική διαδικασία αποσκοπεί στην καταπολέμηση των εικονικών συναλλαγών και της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση εξαλείφει την πιθανότητα έκδοσης τιμολογίων χωρίς τη γνώση των εμπλεκόμενων μερών, ενώ τα στοιχεία θα επιβεβαιώνονται αυτόματα.

Η νέα αυτή μέθοδος εκκίνησε με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, με σκοπό να επεκταθεί και σε μικρότερες. Η ΑΑΔΕ υπόσχεται ότι οι επιχειρήσεις θα επωφεληθούν από ταχύτερες επιστροφές φόρων, παραγραφή φορολογικών υποθέσεων στα τρία χρόνια και υπεραποσβέσεις για τον τεχνολογικό εξοπλισμό τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ισραήλ: Οι ισχυρές προειδοποιήσεις Νετανιάχου για τη πυρηνική απειλή του Ιράν

user 3

Ο Ζελένσκι επιβεβαιώνει την ουκρανική επιχείρηση στη ρωσική επικράτεια

user 3

Επίσκεψη του Νίκου Ανδρουλάκη στις Φέρες την Κυριακή 16 Μαρτίου

user 3