www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δυστύχημα Πολυμύλου: Η Επικινδυνότητα και η Αναγκαιότητα Κατάργησης των Μετωπικών Διοδίων στους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους

8ba9fe30c9fa44ace7240b388ba3d058 no watermark
Κοινοποίηση

Η Σημασία Των Μετωπικών Διοδίων Στον Ελληνικό Οδικό Δίκτυο

Η πρόσφατη τραγωδία στα διόδια του Πολυμύλου, αν και προκλήθηκε από δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ανθρώπινα λάθη, αναδεικνύει τις βαθύτερες αιτίες που υποκρύπτονται πίσω από τέτοιες σοκαριστικές περιπτώσεις. Αν και τα προφανή αίτια είναι εύκολα αναγνώσιμα, όπως η ομίχλη ή η ταχύτητα του οδηγού της νταλίκας, το ζήτημα είναι πιο περίπλοκο.

Για παράδειγμα, το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν ο σταθμάρχης είχε λειτουργήσει προσεκτικά, όπως και το ατύχημα του 2003 που στέρησε τη ζωή από 21 μαθητές. Μολονότι οι δρόμοι και οι σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούν σωστή επίβλεψη και συντήρηση, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες οι οδηγοί και οι σταθμάρχες εργάζονται, συχνά εντείνουν τον κίνδυνο.

Ένα ζήτημα που δεν έχει μέχρι τώρα καταδεχθεί την απαιτούμενη προσοχή είναι οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Στην περίπτωση του Πολυμύλου, οι συνθήκες που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια του ατυχήματος ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνες. Η χωροθέτηση του σταθμού διοδίων, που είναι τοποθετημένος σε ένα σημείο με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και ακατάλληλες συνθήκες οδήγησαν σε σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο αναθεώρησης των επιτροπών που σχετίζονται με την οργάνωση και τη διάταξη των σταθμών διοδίων σε όλη τη χώρα.

Η ένταση της συζήτησης γύρω από την τριτοκοσμική εικόνα των μετωπικών διοδίων στις ελληνικές οδούς είναι ξεκάθαρη. Αυτά τα διόδια είναι γνωστά για τις καθυστερήσεις που προκαλούν στους οδηγούς, την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, καθώς και την αύξηση των ατμοσφαιρικών ρύπων. Παράλληλα, όπως αποδεικνύει το πρόσφατο ατύχημα, θέτουν σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια.

Η ύπαρξη των μετωπικών διοδίων εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα της πολιτείας να εγγυηθεί την ασφάλεια των πολιτών. Αναρωτιέται κανείς γιατί αυτά τα επικίνδυνα σημεία εξακολουθούν να υπάρχουν, ειδικά όταν υπάρχουν σύγχρονες τεχνολογίες που μπορούν να διευκολύνουν τη διαδικασία είσπραξης διοδίων με ηλεκτρονικό τρόπο. Η απάντηση είναι ότι η ύπαρξή τους εξυπηρετεί κυρίως τους παραχωρησιούχους των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, που διαχειρίζονται τις πιο πολυσύχναστες οδούς.

Μια πιθανή κατάργηση των μετωπικών διοδίων θα μπορούσε να έχει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις στους παραχωρησιούχους, εάν οι προϋποθέσεις χρέωσης στους αυτοκινητόδρομους δεν αναθεωρηθούν. Εκ των πραγμάτων, το κόστος που σχετίζεται με τα μετωπικά διόδια είναι συχνά υποβαθμισμένο, ενώ οι αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια, την καλή χρήση των πόρων και το περιβάλλον, είναι αδιαμφισβήτητες.

Η στασιμότητα σχετικά με την αφαίρεση των μετωπικών διοδίων και η αναβολή της εγκατάστασης ηλεκτρονικών διοδίων είναι μια πρακτική που καθιστά την κατάσταση λιγότερο βιώσιμη, και ακόμα πιο επικίνδυνη, για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Δεσμεύσεις και Έρευνες για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος: Κυκλώματα Αλλοδαπών Ζημιώνουν το Δημόσιο με Πάνω από 100 εκατ. ευρώ

user 3

Φωτιές σε Χορτολιβαδικές Περιοχές της Καστοριάς: Αντιμετώπιση και Επιπτώσεις

user 3

Θεσσαλονίκη: Σημαντική διακοπή υδροδότησης στο κέντρο την Κυριακή

user 3