ΠΑΣΟΚ: Μαγική εικόνα η κατάσταση στην Παιδεία που παρουσίασε ο πρωθυπουργός
Ο υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, κ. Στέφανος Παραστατίδης, αναφέρεται σε μία «μαγική εικόνα» της κατάστασης στην Παιδεία που παρουσίασε ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με τον κ. Παραστατίδη, αυτή η εικόνα «δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα της απαξίωσης και της υποβάθμισης που βιώνουμε στο χώρο αυτά τα χρόνια υπό τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».
Στην ανακοίνωσή του, ο κ. Παραστατίδης σχολίασε ότι «η κυβέρνηση του φιάσκου της κολλεγιοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης και η πανηγυρική ψήφιση νόμων που δεν εφαρμόζονται, όπως η επαγγελματική εκπαίδευση και τα campuses, έχουν οδηγήσει σε υποχώρηση της επίδοσης των μαθητών στις εξετάσεις Pisa, ενώ δεν λείπει και η καλλιέργεια του εδάφους για την εισβολή κερδοσκοπικών funds στην ιδιωτική εκπαίδευση και η υποχρηματοδότηση». Παρά ταύτα, όπως ισχυρίζεται, οι δηλώσεις του πρωθυπουργού παρουσιάζουν αυτήν την κατάσταση ως «κυβέρνηση της προόδου που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια».
Ο κ. Παραστατίδης παραθέτει συγκεκριμένες δηλώσεις του πρωθυπουργού, επισημαίνοντας ότι «τα περισσότερα από όσα δήλωσε δεν ισχύουν». Αναλύει την τοποθέτησή του σχετικά με τους 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς που προστέθηκαν από το 2019, επισημαίνοντας ότι η αριθμητική του πρωθυπουργού θυμίζει δημιουργική λογιστική, καθώς ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών στα σχολεία (μονίμων και αναπληρωτών) είναι κάθε χρόνο μικρότερος από τον προηγούμενο.
Γίνεται επίσης αναφορά στη δήλωση ότι «πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο με το ωρολόγιο πρόγραμμα και την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης». Ο κ. Παραστατίδης επισημαίνει ότι καμία μείωση ύλης δεν έχει γίνει και ότι το θέμα έχει αναφερθεί για μία ακόμη φορά έπειτα από έξι χρόνια διακυβέρνησης. Αναφορικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι αυτή «ακόμη δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα», κάτι που ο Παραστατίδης θεωρεί κυνική δήλωση αποτυχίας του υπάρχοντος μοντέλου αξιολόγησης που δεν έχει βελτιώσει το επίπεδο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Όσον αφορά την πολιτική για το μπουλινγκ, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για πλατφόρμα που έχει δώσει πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα. Ο κ. Παραστατίδης υπογραμμίζει ότι η σχολική βία και παραβατικότητα αντιμετωπίζεται κυρίως με αυτές τις πλατφόρμες χωρίς να υπάρχει μια εθνική στρατηγική ή συγκεκριμένη κατεύθυνση, με αποτέλεσμα να μην έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Τέλος, ο κ. Παραστατίδης σχολιάζει ότι δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός δεν ανέφερε ούτε μία λέξη για το τραγικό εγχείρημα της ίδρυσης μη κρατικών «μη κερδοσκοπικών» παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα, καθώς, κατά τον ίδιο, ούτε ο κ. Μητσοτάκης μπορεί να υπερασπιστεί αυτήν την κατάσταση.