www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ριζικές Μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ: Νέα Μέτρα Ασφαλείας και Διοικητικές Αλλαγές στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο

39f3d901422c1b225592627d8ff725c8 no watermark
Κοινοποίηση

Ριζικές Αλλαγές στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, το νομοσχέδιο που θα εξεταστεί σήμερα από το υπουργικό συμβούλιο έρχεται να επιλύσει διαρθρωτικά προβλήματα που έχουν καταδυναστεύσει τον σιδηρόδρομο και την κρατική λειτουργία γενικότερα.

Ο αναπληρωτής υπουργός μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, πρόκειται να παρουσιάσει ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, όχι μόνο στην ασφάλεια αλλά και στη λειτουργία του ΟΣΕ. Προβλέπονται προσλήψεις και απολύσεις προσωπικού, αξιολόγηση και εφαρμογή εξελιγμένων συστημάτων ασφαλείας, μιμούμενοι το πρότυπο της ΔΕΗ.

Στο πλαίσιο των αλλαγών, θα εγκατασταθούν κάμερες σε στρατηγικά σημεία, όπως στο μπροστινό μέρος κάθε αμαξοστοιχίας και στην καμπίνα όπου θα βρίσκονται δύο μηχανοδηγοί. Επιπλέον, θα αναθεωρηθεί ο Γενικός Κανονισμός κίνησης, κατηγοριοποιώντας τις παραβάσεις σε υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου.

Η διαδικασία πρόσληψης 2000 οργανικών θέσεων αναμένεται να προχωρήσει γρήγορα, με στόχο να καλυφθούν τα κενά στο ανθρώπινο δυναμικό. Σημειώνεται ότι οι υπάλληλοι που δεν πληρούν τα απαραίτητα κριτήρια αξιολόγησης θα διατρέχουν κίνδυνο απόλυσης. Ο Κώστας Κυρανάκης έχει δηλώσει ότι οι υπάλληλοι που συμμετείχαν σε «διαλόγους ντροπής» θα απομακρυνθούν άμεσα.

Η νέα λειτουργία του σιδηροδρόμου περιλαμβάνει πλήρες σύστημα αυτόματης πέδησης, το οποίο θα επιτρέπει σε κάθε συρμό να παρέχει στίγμα και εικόνα σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας τεχνολογία παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στη σεισμολογία. Αυτό θα προσφέρει στον πολίτη τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες σχετικά με τις κινήσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ το σύστημα τηλεδιοίκησης θα λειτουργεί πλήρως.

Η μεταρρύθμιση θα φέρει θεαματικές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας του ΟΣΕ. Ο νέος οργανισμός θα ονομαστεί «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος» και θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΟΣΕ, ΓΑΙΑ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αυτόματο Σύστημα Φρεναρίσματος

Το Σάββατο 27 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμή του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση υπέρβασης ταχύτητας στα τρένα. Το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο δεν υπήρχε στην επιβατική αμαξοστοιχία τη μοιραία βραδιά των Τεμπών, δοκιμάστηκε με επιτυχία στη διαδρομή Οινόη-Τιθορέα, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι το νέο σύστημα εγκαθίσταται σε όλα τα τρένα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος του έτους. Σημείωσε ότι η εφαρμογή των συστημάτων ασφαλείας, η τεχνολογία και η εκπαίδευση του προσωπικού είναι κεντρικής σημασίας για την ενίσχυση της ασφάλειας.

Αξιολόγηση και Απόλυση Εργαζομένων

Η αξιολόγηση των υπαλλήλων θα είναι σημαντική και η διαδικασία θα επιτρέπει την απόλυση εργαζομένων ανάλογα με τις παραβάσεις στις οποίες θα υποπίπτουν. Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται σε τρεις κατηγορίες: υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για την πρώτη παράβαση, ο υπάλληλος θα απομακρύνεται και θα επανεκπαιδεύεται. Για τη δεύτερη παράβαση θα περιορίζονται οι αρμοδιότητές του και θα παρακολουθείται στενά, ενώ για την τρίτη, θα υπάρχει η δυνατότητα απόλυσης.

Η διαδικασία πρόσληψης δεν θα τηρεί τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, προκειμένου να καλυφθούν άμεσα τα μεγάλα κενά στην προσωπική σύνθεση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Ο πρωθυπουργός αναμένεται να τονίσει στην εισήγησή του ότι η κυβέρνηση προχωρά δυναμικά με το παρόν νομοσχέδιο, αποβλέποντας στη μείωση των πιθανοτήτων να επαναληφθεί μια τέτοια τραγωδία όπως αυτή των Τεμπών. Αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία καθρεφτίζει το αίτημα της κοινωνίας «ποτέ ξανά» και παράλληλα εκφράζει την εμπιστοσύνη του κ. Μητσοτάκη στη δικαιοσύνη για την απονομή αυτής.

Η Ατζέντα του Υπουργικού Συμβουλίου

Τα θέματα που θα συζητηθούν στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου περιλαμβάνουν:

  1. Παρουσίαση του νομοσχεδίου για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
  2. Νομισματικές πρωτοβουλίες από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη και τους υφυπουργούς Γιώργο Κώτσηρα και Θάνο Πετραλιά, όπως η αναμόρφωση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.
  3. Παρουσίαση νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας από τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και τον υφυπουργό Ιωάννη Μπούγα.
  4. Προτάσεις για την ανθεκτικότητα κρίσιμων οντοτήτων από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
  5. Ερανιστικό νομοσχέδιο από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Στο μεταξύ, ο Πρωθυπουργός θα βρίσκεται στη Βαλένθια για το συνέδριο του ΕΛΚ, όπου θα συζητηθούν σημαντικά θέματα για την Ευρώπη και την κυβερνητική πολιτική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Νέα συγκέντρωση σήμερα για τα Τέμπη στη Θεσσαλονίκη – Κλειστοί το απόγευμα τρεις σταθμοί του μετρό

praktiki 5

Ο Παράδεισος της Ομορφιάς: Ανακαλύψτε το Beauty Place στη Θεσσαλονίκη

user 3

ΠΟΕΔΗΝ: Διπλάσιες οι ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη

diktio diktio