www.thessalonikinews.gr
ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Η ηλεκτρονική αγορά το 2025: Προκλήσεις εμπιστοσύνης και οι αναδυόμενες τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών»

A31144a0dae630d7792fa67d3f57c425
Κοινοποίηση

Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025: Σημαντικά Ευρήματα για τους Έλληνες Καταναλωτές

Η «Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025», η οποία διεξήχθη από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και υπό την αιγίδα της eQuality NGO, αποτυπώνει τις πρόσφατες τάσεις και προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 800 Έλληνες καταναλωτές που πραγματοποιούν online αγορές, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για την αγορά.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα προχωρούσε σε αγορές από ένα κατάστημα το οποίο δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμη και αν οι τιμές είναι χαμηλότερες. Απαραίτητα στοιχεία για την εμπιστοσύνη είναι η σαφήνεια στους όρους, η τηλεφωνική υποστήριξη, η δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και οι ασφαλείς τρόποι πληρωμής.

Οι Οι Ώριμοι Αγοραστές και η Στρατηγική Αγορών

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις είναι ότι οι «ώριμοι αγοραστές» έχουν καταλυτικό ρόλο στη στρατηγική ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Αυτή η ομάδα καταναλωτών ξοδεύει έως και 80% περισσότερα σε online αγορές και επιλέγει σύμφωνα με την εμπειρία, την ποιότητα εξυπηρέτησης και την αξιοπιστία του καταστήματος, και όχι απλώς με κριτήριο την προσφορά.

Επιπλέον, οι στατιστικές δείχνουν ότι 8 στους 10 e-shoppers επισκέπτονται πρώτα φυσικό κατάστημα πριν προχωρήσουν σε online αγορά, ενώ 7 στους 10 κάνουν πρώτα online έρευνα πριν επισκεφθούν φυσικό κατάστημα για να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Αυτό αποδεικνύει την ανάγκη για μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών, που συνδυάζει τόσο τη φυσική όσο και την ψηφιακή διάσταση.

Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση κατά και μετά την αγορά θεωρείται κρίσιμη από το 65% του κοινού και από το 72% των ώριμων χρηστών, κάτι που υποδεικνύει την ανάγκη για βελτίωση στην υποστήριξη πελατών.

Η Ψυχολογία των Καταναλωτών και η Εμπιστοσύνη

Παρά την αυξανόμενη χρήση των social media για ανακαλύψεις προϊόντων, το 62% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τις αγορές μέσω αυτών των πλατφορμών, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ασφάλεια και πιστοποίηση στις ψηφιακές συναλλαγές.

Η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος ΔΣ του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA, επεσήμανε: «Η φετινή ετήσια έρευνα έρχεται να αναδείξει κρίσιμες παραμέτρους για τη διαμόρφωση της αγοράς. Το κύριο συμπέρασμα είναι η αυξανόμενη σημασία των ώριμων online αγοραστών, οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία και καθορισμένες προσδοκίες από την αγοραστική τους εμπειρία.».

Με αυτά τα ευρήματα, γίνεται σαφές ότι η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα συνεχίζει να εξελίσσεται, με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών να διαμορφώνουν την κατεύθυνση των επιχειρήσεων στον τομέα αυτό, τονίζοντας τη σημασία της εμπιστοσύνης και της εμπειρίας χρήστη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Θεσσαλονίκη: Υπογράφηκε η σύμβαση μεταστέγασης των δικαστηρίων σε κτίριο του ΟΛΘ

praktiki 4

Χαλκιδική: Επιβεβαίωση τριών κρουσμάτων ευλογιάς σε εκτροφές αιγοπροβάτων στη Νέα Φώκαια و μέτρα αντίκτυπου

user 3

Η μικρή αλεπού πήγε να… παίξει μπάλα, στην Πάτρα (βίντεο)

diktiou